Tři a půl roku s elektromobilem , část druhá , jízda a údržba.

 

Technologie z roku 2014 tedy umožní dojezd v létě 150 km a v zimě něco kolem 110 km. To není moc, ovšem zase tato technologie má spoustu výhod. Ticho je naprosto báječné. Jediný co je slyšet zvenku je slaboučký hluk ventilátoru. Uvnitř nic. Dávkování proudového (plynového) pedálu je ovšem báječné. Každá zatáčka ve městě nebo na polní cesté je potěšení, protože odezva je okamžitá.  V základním nastavení stačí v koloně sundat nohu z proudového pedálu a auto si plynule přibrzďuje (adaptivní tempomat zaměřený na rekuperaci energie).Místo otáčkoměru je ampérmetr, který ukazuje buď spotřenu, nebo rekuperaci. První třetina rozsahu brzdového pedálu se projeví v rekuperaci, teprve to ,co je nad tu třetinu , musí pokrýt brzdy. Pokud chci opravdu plachtit, musím páčkou pod volantem příslušný režim zapnout. Toto se využívám jen při slabém provozu, kde je možné předvídat. Maličko se plachtěním zvýší dojezd. Ostatní části auta kromě elektrovýzbroje jsou Mercedes, takže tam nemám připomínky 🙂   . Do rychlosti 80 km/hod je elektromobil naprosto úžasná technologie . Ve městě při popojíždění se spotřeba opravdu nezvyšuje, je spíš nižší. Na dálnici i díky MPV karoserii spotřeba raketově roste a výhody elektromobilu se smazávají. Když se podíváte na Teslu X , nebo Teslu 3, uvidíte čistě aerodynamické tvary, žádné krabicoidní SUV. Je to právě kvůli spotřebě při rychlostech 100 km/h a výše.

5 let servisních prohlídek  bylo v našem případě zdarma, tedy nic jsme neplatili. U těch ročních prohlídek stejně akorát měnili kabinový filtr. Brzdové destičky samozřejmě původní. Na baterii nepociťujeme úbytek kapacity. Poruchy byly dvě ,jedna malá, a jedna fatální. Něco bylo se signalizací  nízké hladiny v nádržce na ostřikovače. A odešel motor. Asi před rokem se začaly ozývat zvuky jako při startu tramvaje s tyristorovým řízením. V servisu zpočátku nevěřili, že se jedná o problém. Po pár měsících ale zvuk zesílil, a už se tím začali zabývat. Jako elektrikář tipuju mezizávitový zkrat na asynchroňáku. Motor byl vyměněn na kulanci. Neplatili jsme ani korunu.  Motor se mění celý tedy i s elektronikou. Tady tedy máme druhý komponent kromě baterie, který může v budoucnu selhat. Asi budou v budoucnu fungovat nějaké neautorizované dílny repasující motory. Zatím je teda zůstatková hodnota elektromobilu trochu volatilní. Prostě daň za neprobádanou technologii.

Comments are closed.