Výměna žárovky

Před dvaceti lety se běžně nedávala auta na výměnu oleje do servisu. Dneska už si skoro nikdo nevymění ani žárovku. Tomu se říká pokrok. Při de(n)ním svícení je životnost úvodní tovární žárovky tak 2-3 roky. U starších Subaru jsem je  normálně měnil. Takže nejdřív je potřeba najít, kde má Forester náhradní žárovky. Na první pokus se to nepovedlo, Olina si ale pamatovala, že je to v tajný kapse kufru hned za zadnám sedačkama. Otevřu kapotu -no to snad né. Vypadá to, že budu muset vyndat baterku. Na rozdíl od „poctivé“ Škodovky naštěstí nemá na baterce přidělanou pojistkovou skříňku. Jak známo, i z utešněné baterie unikají výpary, občas z ní něco vyteče, takže každý tuning nofé Škoda ftédéíčku by měl začít né mračítkama, ale předěláním pojistkové skříňky. U Forestera naštěstí tato fíčura zatím není. Žárovka vyměněna i se sborkou-rozborkou baterky a důkladnou zkouškou včetně nastartování asi do 10 minut. Mám rád ten zvuk, kdy kapota zaklapne zpátky do zámku. Je potřeba jí pustit správně z výšky. Tentokrát ale ten zvuk byl takovej jinej, křupavější. Zároveň kapota na jedné straně nešla zavřít. Sakra, kde je ta krabička s náhradníma žárovkama?? Ano, byla tam, ale rána šla jen do krycího plexi krabičky, takže všechny ostatní žárovky zůstaly neporušené. Větší šok byl ale po rozjezdu. Auto chcípalo, a rozsvítila se kontrolka paměti motoru. Zřejmě zastrčený klíček v okamžiku připojení baterie navedl řídící jednotku do přechodu na nouzový režim? Naštěstí po pár hodinách provozu kontolka zmizela, a vše je zase OK. Takže i přes původní rozčarování nad nutností vyndání baterky je Forester i nadále das Auto.


2 Responses to Výměna žárovky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.